onsdag 22 juni 2016

Gårdagens ridning.

Hej,

Igår blev det inget inlägg på kvällen eftersom det blev väldigt sent. Gangster var duktig men var väldigt stark, jag övade som sagt på att länga och korta galoppen. Korta galoppen var det svåraste eftersom han var väldigt stark, jag längde  och korta galoppen mellan 3 galoppbommar med ca 3 galoppsprång i mellan. När jag skulle korta galoppen ficka han till det på ena sidan men på den sista linjen sakta han av till trav eftersom han har väldig studsig galopp när man kortar galoppen men tillslut gick det. När jag skulle länga galoppen gick det mycket bättre men han fick fel avstånd, han fick de avståndet p¨den första sidan som han skulle ha på den sista men jag nöjde mig med det.

Igår var Nisses första ridpass, medryttaren red ut med henne och hon verka pigg och glad, Jag var ju i stallet ganska sent så jag fick hjälpa till och ta in hästarna. Jag tog in ganska många hästar men sist tog jag in Nisse och Lipton eftersom dem har känt varandra hela sitt liv är de ju bästisar och är jätte kära så jag kunde ta in dem samtidigt och dem var super gulliga!

Nu ska jag nog bada eller något för även idag är det varmt ute. Sedan ska jag nog åka till stallet och fixa i ordning allt sedan blir det dressyr och jag ska träna på lång och låg form tror jag och imorrn blir det hoppning.

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer om så jag tror att jag avslutar här så Bye!


den här bilden kommer jämt men det är bara för jag inte har någon mer bild på Gangster i datorn!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar